Locuri de munca, Joburi, Oferte de Munca| StartJobs.ro

Autentificare

Utilizator
Parola
Ai uitat parola ? |  Inregistrare

Noutati

Trucuri pentru un interviu de succes

Data: 09.01.2017
Interviul este cel de-al doilea pas din cadrul procesului de angajare. După ce ți-a fost selectat CV-ul vei fi programat la interviu.
Rolul acestui articol este de-ati face o idee generală despre ce înseamnă un interviu fiind mai mult o pregătire pentru interviu.
Structura interviului este în esență un dialog sau pur și simplu un monolog, în care angajatorul dorește să te cunoască.

Modelul clasic de interviu este un dialog între angajator și potențialul angajat. Dialogul poate avea loc la sediul companiei, într-un mediu extern, pe skype sau poate fi o simplă filmare în care potențialului angajat i se oferă libertatea de a se prezenta.

Cele mai multe companii preferă dialogul la sediul ei deoarece este mai comod. Interviul în mediul extern sau neutru este folosit pentru a dezinhiba potențialul angajat sau pentru a evita ca cineva să cunoască interiorul companiei.
Interviul pe Skype este folosit pentru a intra în contact cu potențialii angajați aflați la distanțe mari față de companie. O ultimă tendință în materie de interviuri este un video în care cel care dorește să se angajeze trebuie să se prezinte și să vorbească despre motivația sa și cunoștințele pe care le are. Este o metodă simplă și eficientă.

Acesta este structura unui interviu și are rolul de-a contura o imagine clară a ceea ce înseamnă interacțiunea dintre angajator și angajat.
În cadrul unui interviu sunt două componente: în primul rand este angajatorul și al doilea rand este angajatul.

Compania dorește două lucruri de la viitorul angajat:
-partea de hard-skills: e vorba de cunoștințele pe care le are posedă viitorul angajat;
-partea de soft-skills: e vorba de atitudine, motivație, dorință de dezvoltare.

Viitorul angajat înainte de a se prezenta la interviu trebuie să cunoască compania. Orice companie serioasă are un site unde se găsesc informații generale despre istoric sau domeniul de activitate. Se pot culege informații de la foștii angajați, clienți sau chiar de la actualii angajați. Aceste informații vor fi de folos la interviul propriu-zis.

La finalul pregătirii pentru interviu orice persoană care dorește un job trebuie să cantărească două aspecte: ce ofer eu și ce primesc în schimb. În acest mod se conturează o imagine clară asupra interviului.
Avand toate aceste aspecte clarificate, orice candidat poate fi pregătit pentru interviu.

Daniel Carciug
Vicepreşedinte AIESEC Galaţi

© 2010-2016 StartJobs, Inc. All rights reserved

cross android iphone
cross